НЕ СМЕ САМИ
в чувството за самота

Нашето изследване показва, че в този момент някой, на когото държиш, се чувства самотен.
 
Знаеш ли, че 1 от 5 души се чувства самотен?*
 
Самотата е все по-нарастващ проблем в света и много хора забелязват ефектите ѝ в съвременното общество. 56% от хората не се чувстват удобно да потърсят помощ*, а заедно тези проблеми могат да представляват рискове за здравето, които могат да повлияят на продължителността на живота**.

Свързана е с деменция, сърдечни заболявания и други сериозни здравословни проблеми. Искахме да разберем по-добре самотата и социалната изолация, за да можем да допринесем за трайна промяна в тези статистики. Ангажирани сме да предприемем действия, защото вярваме, че всеки заслужава социалните връзки, от които се нуждае, за да процъфтява. Чрез нашата социална мисия NIVEA CONNECT ще се борим срещу социалната изолация и стигмата около самотата.

Заедно се грижим.
Заедно променяме.

Самотата има много форми, както и връзките.

Когато преживяваме самотата, можем да се чувстваме не на място, сякаш сме от друг свят. Но тъй като 1 на всеки 5 души страда от самота, не сме сами в това усещане.*

NIVEA CONNECT вярва, че близостта и смислените връзки са ключът за преодоляване на самотата. Всичко започва с един жест, един разговор, един човек. Помогни ни да донесем грижа и връзка във всяко кътче на нашата общност.

Събрахме хора, които са преживели социална изолация, за да ни помогнат да създадем лицето на самотата — едно „извънземно“, което въплъщава това чувство. Изслушахме техните мисли и емоции и с помощта на илюстратор скицирахме образа на това, което ще се превърне в главен герой на кампанията на NIVEA CONNECT "Не сме сами".

 

"Близостта е в нашето ДНК. Чрез повишаване на осведомеността по въпроса, споделяне на знания, образование и създаване на възможности за свързване, ние се борим със социалната изолация."

 

Грита Льобсак
Президент NIVEA

Информацията
ВДЪХНОВЯВА ДЕЙСТВИЕ


Близостта е в нашето ДНК, затова решихме да предприемем действия по този въпрос. За да изпълним обещанието си, трябва да повишим осведомеността, да образоваме общностите и да създадем възможности за връзка. До 2026 г. се ангажираме да създадем местни проекти NIVEA CONNECТ в 40 държави, да подкрепим глобална мрежа от експерти и да използваме гласа на нашия бранд, за да ангажираме и свързваме общностите по целия свят, като същевременно повишаваме информираността относно социалната изолация.

 

"Самотата не може да бъде преодоляна, ако остане скрита. Като я правим видима, отваряме вратата за съпричастност и действие."

Тобиас Коли
Вицепрезидент на марката NIVEA

Социална изолация
В ЦИФРИ

1 от 5 души се чувства самотен

 

A 86% full circle enclosing the text "86%"

Самотата се усеща най-силно в тихите моменти, като вечерите.

A 40% full circle enclosing the text "40%"

Младите хора (16-24 години) се чувстват по-самотни от всяка друга възрастова група

A 54% full circle enclosing the text "54%"

56% изпитват трудности да поискат подкрепа

63% се чувстват по-щастливи, когато имат смислени връзки*

Борим се
ЗАЕДНО

Заедно с акредитирани партньори от различни области, включително специалисти по психично здраве и социални активисти, ние се ангажираме да предприемем холистичен и ефективен подход.
 
Целта ни е да създадем местни проекти NIVEA CONNECT в 40 държави до 2026 г., като гарантираме, че усилията ни достигат до общности в нужда, независимо от географията. Чрез използване на местни познания и глобален опит, ние се стремим да създадем смислени връзки и трайни промени в световен мащаб.

Общественият център Танда в Южна Африка е вдъхновяващ пример. Той осигурява безопасно пространство, където учащите в ранна детска възраст могат да посещават училище ежедневно, младежите могат да общуват и да развиват социални умения чрез извънкласни програми, а възрастните хора могат да се ангажират с други основни болногледачи, за да споделят умения и да насърчават положителни взаимоотношения. Тези инициативи са жизненоважни в борбата със социалната изолация, като осигуряват приобщаващи взаимодействия и смислена ангажираност за всички членове на общността Танда, независимо от възрастта.

Докато е в Чехия, нашият партньор Nevypusť Duši се фокусира върху превенцията на психичното здраве сред деца и юноши. Тяхната програма "Фон за душата" предоставя на младите хора инструментите за разпознаване на ранни признаци на проблеми с психичното здраве, усвояване на здравословни стратегии за справяне и практикуване на грижа за себе си. Чрез насърчаване на благосъстоянието в училищните общности, те помагат да се предотврати изолацията, която може да доведе до по-сериозни предизвикателства за психичното здраве.

Запознай се
с НАШИТЕ ПАРТНЬОРИ

a young baby looking down
Thanda Community Centre

Южна Африка


Безопасно място, където децата и младите хора в селските райони на Хиберден могат да се научат да общуват и да се свързват помежду си.

Partnership with SOS Kinderdorf and NIVEA
SOS Kinderdorf​

Австрия


Този проект създаде набор от инструменти за учителите, за да помогнат на учениците си да изградят социални умения в класната стая, общността и извън нея.

Woman speaking at UNICEF PIA which partners with NIVEA
UNICEF

Бразилия


PIA предоставя образование за въздействието на расизма в общностите чрез семинари и образователни материали за болногледачи в различни обществени услуги.

Man and Woman Working on a laptop with the Unmute project offering digital counsel to Young people
Krisenchat

Германия


Проектът "Включи звука" предоставя дигитално консултиране на младите хора за справяне със стреса, самотата и социалната изолация, когато имат най-голяма нужда от това.


Това е само началото.

 

До 2026 г. нашата цел е да създадем проекти NIVEA CONNECT в 40 държави, подкрепяйки общности по целия свят. Развълнувани сме да разширим усилията си, като през следващата година стартират много нови проекти. 

A young and old man smiling and talking to each other

Ресурси и
АКТУАЛИЗАЦИИ

Проучване на NIVEA за самотата и социалната изолация

Разгледай доклада NIVEA CONNECT, разкриващ задълбочени изследвания за самотата и за социалната изолация, тяхното въздействие и как NIVEA се ангажира да промени нещата.

Референции и изследвания

*Въз основа на данните, получени от проучване на NIVEA за самотата и социалната изолация с повече от 30 000 респонденти в 13 държави на 5 континента, Q4 2024.

**Бюрото на Surgeon General на САЩ. (2023). Нашата епидемия от самота и изолация: Препоръки на Surgeon General относно лечебните ефекти на социалната връзка и общността. Главен научен редактор: Джулиан Холт-Лънстад.

ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

Защо NIVEA се фокусира върху борбата със самотата и социалната изолация?

NIVEA е бранд, дълбоко вкоренен в ценностите за сплотеност и приобщаване. Нашият ангажимент е да допринесем за свят, в който всеки има социалните връзки, от които се нуждае, за да процъфтява. Социалната изолация и самотата влияят на здравето и благосъстоянието на хора от всички възрасти, социално-икономически среди и култури – и с NIVEA CONNECT ние се ангажираме да се борим с тях, като насърчаваме смислени социални връзки.

Какво прави NIVEA за борба със самотата и социалната изолация?

NIVEA ще повиши осведомеността, за да помогне за намаляване на стигмата около социалната изолация, ще образова и ще улесни създаването на смислени социални връзки чрез три основни подхода. Ще използваме гласа и каналите на нашия бранд, за да комуникираме и ангажираме общностите. До 2026 г. ще създадем местни проекти NIVEA CONNECT заедно с партньори в 40 държави и ще подкрепяме и разширяваме глобална общност от учени, експерти и организации, които се борят със самотата и социалната изолация.

С кои проекти си партнира NIVEA и как се избират?

NIVEA си партнира с подбрани местни социални проекти по целия свят, които  допринасят за борбата със самотата и социалната изолация. Проектите се избират въз основа на определени критерии за подбор, които са разработени в сътрудничество с експерти, за да се гарантира тяхната съвместимост с NIVEA CONNECT. Можеш да научиш повече за някои от тези проекти в раздела „Запознай се с нашите партньори“.