НЕ СМЕ САМИ
в чувството за самота

Нашето изследване показва, че в момента някой, на когото държите, се чувства самотен.
 
Знаете ли, че 1 на всеки 5 души се чувства самотен?*
 
Самотата е нарастващ проблем в света и много хора виждат ефектите от нея нарастващи в съвременното общество. 56% от хората не се чувстват комфортно да поискат подкрепа* и взети заедно, тези проблеми имат потенциални рискове за здравето, които могат да повлияят на продължителността на живота на човек.
 
Като връзки с деменция, сърдечни заболявания и други сериозни здравословни проблеми. Искахме да разберем по-добре самотата и социалната изолация, за да можем да помогнем за създаването на трайна промяна в тази статистика. Ние се ангажираме да предприемем действия, защото вярваме, че всеки заслужава социалните връзки, от които се нуждае, за да процъфтява. Чрез нашата социална мисия NIVEA CONNECT ще се борим със социалната изолация и стигмата на самотата.

Заедно ни е грижа.
Заедно се променяме

Самотата идва в много форми, както и връзката.

Когато изпитваме самота, можем да се почувстваме не на място, сякаш от друг свят. Но тъй като 1 на всеки 5 души страда от самота, ние не сме сами, които се чувстват сами.

NIVEA CONNECT вярва, че заедността и смислените връзки са ключът към преодоляването на самотата. Започва с един жест, един разговор, един човек. Помогнете ни да донесем грижа и връзка във всяко кътче на нашата общност.

Събрахме хора, които са преживели социална изолация, за да ни помогнат да проектираме лицето на самотата – извънземно, което въплъщава това чувство. Изслушахме техните мисли и емоции и с помощта на илюстратор скицирахме облика на това, което ще се превърне в главен герой на кампанията на NIVEA CONNECT "Не сме сами".

 

"Заедността е в нашето ДНК. Чрез повишаване на осведомеността за проблема и споделяне на прозрения, образование и създаване на начини за свързване, ние се борим със социалната изолация."

 

Грита Льобсак
Президент NIVEA

Информация
ВДЪХНОВЯВА ДЕЙСТВИЕ


Заедността е в нашето ДНК и затова се заехме да направим нещо по този въпрос. За да постигнем обещанието си, трябва да повишим осведомеността, да образоваме общностите и да създадем възможности за връзка. До 2026 г. ние се ангажираме да създадем местни проекти на NIVEA CONNECT в 40 държави, да подкрепим глобална мрежа от експерти и да използваме гласа на нашата марка, за да ангажираме и свържем общности по целия свят, като същевременно повишаваме осведомеността за социалната изолация.

 

"Самотата не може да бъде решена, ако остане скрита. Като го правим видим, ние отваряме вратата за съпричастност и действие."

Тобиас Коли
Вицепрезидент на марката NIVEA

Социална изолация
В ЦИФРИ

1 на всеки 5 се чувства самотен 

 

A 86% full circle enclosing the text "86%"

Самотата достига своя връх в тихи моменти като вечер

A 40% full circle enclosing the text "40%"

Младите хора (16-24 години) се чувстват по-самотни от всяка друга възрастова група

A 54% full circle enclosing the text "54%"

56% се борят да поискат подкрепа

63% се чувстват по-щастливи със смислени връзки*

Ние се борим,
ЗАЕДНО

С акредитирани партньори, обхващащи различни области, вариращи от специалисти по психично здраве до социални активисти, ние се ангажираме да възприемем холистичен и въздействащ подход.
 
Нашата цел е да създадем местни проекти NIVEA CONNECT в 40 държави до 2026 г., като гарантираме, че усилията ни достигат до нуждаещи се общности, независимо от географското местоположение. Използвайки местни прозрения и глобален опит, ние се стремим да създадем значими връзки и трайна промяна в световен мащаб.
 
Общественият център Танда в Южна Африка служи като вдъхновяващ пример. Той осигурява безопасно пространство, където учащите в ранна детска възраст могат да посещават училище ежедневно, младежите могат да се свързват и да изграждат социални умения чрез извънкласни програми, а възрастните хора могат да се ангажират с други основни болногледачи, за да споделят умения и да насърчават положителни взаимоотношения. Тези инициативи са жизненоважни в борбата със социалната изолация, като осигуряват приобщаващи взаимодействия и смислена ангажираност за всички членове на общността Танда, независимо от възрастта.
 
Докато е в Чехия, нашият партньор Nevypusť Duši се фокусира върху превенцията на психичното здраве сред деца и юноши. Тяхната програма "Фонът за душата" предоставя на младите хора инструментите за разпознаване на ранни признаци на проблеми с психичното здраве, научаване на здравословни стратегии за справяне и практикуване на грижа за себе си. Като насърчават благосъстоянието в училищните общности, те помагат да се предотврати изолацията, която може да доведе до по-сериозни предизвикателства за психичното здраве.

Запознайте се
НАШИТЕ ПАРТНЬОРИ

a young baby looking down
Thanda Community Centre

Южна Африка


Безопасно място, където децата и младите хора в селските райони на Хиберден могат да се научат да общуват и да се свързват помежду си.

Partnership with SOS Kinderdorf and NIVEA
SOS Kinderdorf​

Австрия


Този проект създаде набор от инструменти за учителите, за да помогнат на учениците си да изградят социални умения в класната стая, общността и извън нея.

Woman speaking at UNICEF PIA which partners with NIVEA
UNICEF

Бразилия


PIA предоставя образование за въздействието на расизма в общностите чрез семинари и образователни материали за болногледачи в различни обществени услуги.

Man and Woman Working on a laptop with the Unmute project offering digital counsel to Young people
Krisenchat

Германия


Проектът "Включи звука" предоставя дигитално консултиране на младите хора за справяне със стреса, самотата и социалната изолация, когато имат най-голяма нужда от това.

Title

Description


Това е само началото.

 

До 2026 г. нашата цел е да създадем проекти NIVEA CONNECT в 40 държави, подкрепяйки общности по целия свят. Развълнувани сме да разширим усилията си, като през следващата година стартират много нови проекти. 

A young and old man smiling and talking to each other

Ресурси и
АКТУАЛИЗАЦИИ

Проучване на NIVEA за самотата и социалната изолация

Разгледайте доклада NIVEA CONNECT, разкриващ задълбочени изследвания на самотата и социалната изолация, тяхното въздействие и как NIVEA се ангажира да промени нещата.

Референции и изследвания

*Въз основа на данните, получени от проучване на NIVEA за самотата и социалната изолация с повече от 30 000 респонденти в 13 държави на 5 континента, Q4 2024.

**Office of the U.S. Surgeon General. (2023). Our epidemic of loneliness and isolation: The Surgeon General’s advisory on the healing effects of social connection and community. Lead Science Editor: Julianne Holt-Lunstad.

Често задавани
ВЪПРОСИ

Защо NIVEA се фокусира върху борбата със самотата и социалната изолация?

NIVEA е марка, която е дълбоко вкоренена в ценностите за сплотеност и приобщаване. И нашият ангажимент е да допринесем за свят, в който всеки има социалните връзки, от които се нуждае, за да процъфтява. Социалната изолация и самотата засягат здравето и благосъстоянието на хора от всички възрасти, социално-икономически среди и култури - и с NIVEA CONNECT ние се ангажираме да се борим с тях, като насърчаваме смислени социални връзки.
 

Какво прави NIVEA за борба със самотата и социалната изолация?

NIVEA ще повиши осведомеността, за да помогне за намаляване на стигмата на социалната изолация, да образова и да даде възможност за смислени социални връзки чрез три основни лоста. Ще използваме гласа и каналите на нашата марка, за да комуникираме и да се ангажираме с общностите. До 2026 г. ще създадем местни проекти на NIVEA CONNECT с партньори в 40 държави и ще подкрепяме и разширяваме глобална общност от учени, експерти и организации, борещи се срещу социалната изолация.

С кои проекти си партнира NIVEA и как се избират?

Партнираме си с избрани местни социални проекти по целия свят, които допринасят за борбата ни срещу самотата и социалната изолация. Те се избират въз основа на набор от дефинирани критерии за подбор, които са разработени в сътрудничество с експерти, за да се гарантира, че са подходящи за NIVEA CONNECT. Повече за някои от тези проекти можете да научите в секцията "Запознайте се с нашите партньори".