Спортувай у дома!

СЪВЕТИ ЗА ЗДРАВОСЛОВНА ДИЕТА И УПРАЖНЕНИЯ В ДОПЪЛНЕНИЕ КЪМ СПОРТНИТЕ ТРЕНИРОВКИ ВКЪЩИ

Чувствай се добре, както отвътре, така и отвън, с тези съвети и упражнения за отслабване и тонус, които можеш да следваш в домашни условия! Да се погрижиш за себе си може да бъде лесно и да не отнема толкова много време.

Въведение в ръководството за тренировки в домашни условия

Необходимо е да направиш само няколко промени, за да подобриш физическото си състояние. Следвай тези планове за тренировки и упражнения за подобряване на здравето и тонуса ти.

Спортувай за здраве

Все повече и повече хора говорят за тренировки и спорт, но защо всъщност е толкова популярно?

Спортът е от съществено значение, за да поддържаш органите си здрави. Например, спортуването помага да се регулира кръвното налягане и се грижи за сърцето ти.

Но не става въпрос само за физическа активност. Цялостните тренировки у дома за всички групи мускули на тялото, могат да помогнат за подобряване на психичното здраве и самочувствието ти.

По отношение на отслабването, редовните упражнения могат да ти помогнат да постигнеш целите си и да гарантират, че си в желаната форма.

В дългосрочен аспект, плановете за тренировки са начин да поддържаш подвижността и активността си и с напредването на възрастта ти.

full-body-workouts

Наслади се на прилива на щастие

Какво те кара да се чувстваш толкова добре след упражнения? Докато тренираш, тялото ти отделя специални хормони, наречени ендорфини. Те взаимодействат с рецепторите за болка, за да я редуцират, като същевременно се чувстваш щастлива и удовлетворена.

5 лесни упражнения за вкъщи, като част от тренировката на цялото тяло

Планк

Планкът е едно от най-ефективните упражнения, които можем да правим у дома. Ако се изпълнява правилно, то е сред най-добрите начини за стягане на корема. Въпреки, че не е толкова лесно упражнение, колкото изглежда - особено за жените - скоро ще видиш, че упоритостта ти ще бъде възнаградена. И ако го правиш правилно, ще укрепиш също и мускулите на гърба и ръцете си.

Застани в поза за лицеви опори  и изпъни тялото си, докато усетиш напрежение в коремната мускулатура (но не и в гръбнака). Колкото повече издържиш - толкова по-добре!

5 лесни упражнения за вкъщи, като част от тренировката на цялото тяло

Скачане

Подскоците са едно от най-ефективните упражнения, които можеш да правиш вкъщи, като част от тренировката ти. Те подсилват сърдечно-съдовата система и действат като разтягаща тренировка за мускулните групи на ръцете и краката.

Наведи се надолу, сякаш искаш да докоснеш пръстите на краката си, изтласкай се с краката си нагоре и се приземи отново на пода. Повтори.

5 лесни упражнения за вкъщи, като част от тренировката на цялото тяло

Високи колене

Високи колене (High knees) е упражнение, което тонизира бедрените и седалищните мускули. Колкото си по-бърза, толкова повече се ускорява пулса ти и превръщането на това упражнение в кардио тренировка.

Застани права, повдигни едното коляно до гърдите и след това повтори с другия крак, като имитираш бягане на едно място.

5 лесни упражнения за вкъщи, като част от тренировката на цялото тяло

Лицеви опори

Лицевите опори помагат за подсилването на ръцете, гърдите и раменете. Страхотното на това упражнение е, че можеш да го изпълняваш според собствените си граници и да увеличиш разстоянието на изтласкване от пода, когато станеш по-силна.

Легни по корем, постави ръцете си под раменете и се повдигни от пода, докато изпънеш лактите си. Опитай се да се доближиш до земята като сгъваш лактите си навън и после отново се оттласнеш в изходна позиция, докато поддържаш останалата част от тялото изпъната.

5 лесни упражнения за вкъщи, като част от тренировката на цялото тяло

Клек с подскок

Скоковете от клек са друга тренировка за краката и седалищните мускули.

Отдалечи краката си, приклекни и се наведи леко напред. Увери се, че не изтласкваш опашната кост, тъй като това може да причини болка в долната част на гърба. От това положение на клек, се изтласкай и скочи. След като се приземиш, приклекни в първоначална позиция и повтори. 


Съвети за поддържане на добра форма у дома

Независимо дали се интересуваш от загуба на тегло или просто искаш да стегнеш тялото си и да влезеш в по-добра форма, тук ще откриеш подходящите за теб съвети за диета и фитнес упражнения.

Какво да правиш и да не правиш, за да останеш свежа по време на тренировките си

Какво да правим:

  • Вземи душ преди тренировка и използвай дезодорант спрей NIVEA Dry Fresh или NIVEA Fresh Comfort.
  • Приготви си хавлия, за да ти е подръка при необходимост.
  • Напръскай със студена вода лицето си, за да се охладиш.
  • Освежи се с душ след тренировката, за да отмиеш следите от изпотяване и замърсявания от порите си.

Какво да НЕ правим:
  • Не приемай течности по време на тренировка. За да подпомогнеш храносмилането си, пий вода преди и след това.
  • Не гладувай. Тренировките на цялото тяло изискват много енергия.
  • Не надвишавай лимита си. Знай кога трябва да спреш.
 

5 стъпки за по-здравословен живот

  • Избирай водата, пред кофеиновите и газираните напитки.
  • Включи в диетата си поне пет плодове и зеленчука.
  • Увери се, че приемаш повече зеленчуци, отколкото плодове в тези 5 за деня.
  • Включи спорта в ежедневието си - дори и да е само изкачване по стълбите.
  • Спи достатъчно и качествено.

Съвети и препоръки за отслабване

Закуска

За здравословна закуска, която да те поддържа сита за по-дълго време, нарежи малко пресни плодове и орехи в купа с овесени ядки. Овесът е популярен сред фитнес експертите заради ниския си гличемичен индекс и малкото калории.

За бърза закуска за навън комбинирай спанак, плодове и протеини на прах в смути.

Съвети и препоръки за отслабване

Обяд

Домашно приготвените обеди трябва да не са сложни. Ключът към отслабването е комбинирането на зеленчуци, въглехидрати, протеини и малко добри мазнини на всяко хранене. Леща и супа от зеленчуци с авокадо тост е една засищаща и здравословна храна за всеки, който е на диета.

Съвети и препоръки за отслабване

Вечеря

Много фитнес експерти предупреждават да не ядем въглехидрати вечер, особено ако не правим никакви упражнения след това. Леката вечеря като пълнени чушки с ориз и зелена салата е наистина хранителна и вкусна.

Съвети и препоръки за отслабване

Здравословни снаксове

Храните тип снакс могат да бъдат пречка в отслабването, дори и за най-големите фенове на здравословния начин на живот. Консумирането на пакетирана храна може лесно да увеличи калориите, без да забележиш. Органичните храни и леките закуски, като енергийни бонбони с фурми и ядки или протеинови шейкове преди тренировка, държи глада на разстояние.


НЯКОЛКО СТЪПКИ ДО ИДЕАЛНОТО ТЕГЛО

full-body-workouts

Съвети и хитринки за стегната кожа

Не мечтаят ли всички за това - еластична и стегната кожа, стегнато дупе и плосък корем? Тази мечта сега може да стане реалност! С много движение, здравословно хранене и правилната грижа за кожата можеш да се пребориш с целулита. Събрахме най-добрите съвети как да стегнеш кожата си.

full-body-workouts

Пропорции вместо проблемни зони

Ябълка, круша, пясъчен часовник… Красивата фигура не зависи от теглото или от резултата на калкулатора на ИТМ, а от разпределението на теглото по тялото. А знаеш ли какъв е твоят тип фигура? Разбери сега и открий подходящи за теб фитнес упражнения, с които бързо ще постигнеш мечтана фигура.

Интересни съвети за теб