8 стъпки до идеалното тегло

Здравословно отслабване: 8 стъпки до идеалното тегло

Така ще постигнете резултати с фитнеса
Тези 8 съвета ще ви помогнат при отслабването – без диета.

ИДЕАЛНОТО ТЕГЛО Е ПОСТИЖИМО!

Едва ли някоя друга тема занимава така интензивно жените, както нашето тегло и фигура. Искаме да сме слаби и здрави, и да изглеждаме страхотно. Но как наистина можем да постигнем идеалното си тегло? Ние ще ви покажем в 8 стъпки как да отслабнете здравословно и без диета, и да постигнете идеалното си тегло.

С калкулатора на ИТМ на NIVEA бързо ще разберете кое е идеалното тегло за вас.

1. Изчислете своя индекс на телесната маса


Първо трябва да си изясните в коя група попадате според актуалното си тегло. Дали вече не сте в групата на идеалното тегло или имате само няколко килограма в излишък, или наистина сте с наднормено тегло?


За да разберете, можете да изчислите вашия индекс на телесната маса с Калкулатора на ИТМ на NIVEA. Той показва съотношението между вашето тегло и ръст. В зависимост от възрастта и пола калкулаторът изчислява стойност, която показва, дали теглото ви е в рамките на нормалното.


Както поднорменото, така и наднорменото тегло са вредни за вашето здраве. Настъпи моментът да вземете мерки! Най-добре би било да се консултирате с лекар и диетолог.


Но дори да имате идеално тегло, нашите съвети са полезни за вас – в крайна сметка със сигурност искате да запазите теглото си.

2. Никога повече диети!

Искате отново да влезете в старата си рокля, наближава следващата отпуска на плажа, имате важна среща – има много причини за спазването на диета. И в повечето случаи се надяваме да отслабнем с 10 килограма за 14 дни.


Това, разбира се, не се случва. Проблемът е, че диетата не може да се спазва за дълъг период от време.

След една до две седмици, при хора с по-силна воля може би малко по-късно, ние се предаваме. Нападаме шоколада, хапваме по изключение пица и след известно време забравяме за диетата, и се връщаме към старите си хранителни навици.


Проблемът: Сега тялото си отмъщава за насилственото гладуване по време на диетата с така наречения „йо-йо ефект“.


Всички процеси на обмяна на веществата са намалени до минимум, с което метаболизмът се забавя. Той остава бавен и след приключване на диетата, а с връщането към старите хранителни навици всяка калория се отразява на кантара.

За предпочитане е да се храните здравословно и балансирано, отколкото да спазвате диета.

Нашето тяло има нужда от много хранителни вещества, но храните във веригите за бързо хранене и готовите храни не ги доставят.

3. Избягвайте готови продукти


Пица, хамбургери, шоколад, бяло брашно, захар – всички тези хранителни продукти съществуват едва от няколко десетилетия.


Поради тази причина нашият метаболизъм не е настроен за този начин на хранене. Нашето тяло не знае как да се справи с оцветители, консерванти и подобрители на вкуса. Храните от хранително-вкусовата промишленост нарушават хормоналния баланс на тялото и то не получава достатъчно хранителни вещества. Последствието: наднормено тегло.


Но това не е всичко – чувствате се уморени, отпуснати и гладни.

За да постигнете своето идеално тегло или за да го задържите, правилното хранене е най-важно. По възможност не консумирайте готови продукти и променете храненето си, като наблегнете на питателни, пресни хранителни продукти. Само по този начин можете да отслабнете дълготрайно и здравословно.

Празният стомах купува повече – затова никога не посещавайте супермаркета на гладно.


4. Не пазарувайте гладни

Стомахът къркори така, че дори съседите го чуват. Време е за пазаруване. Не, не е! Не трябва да допускате тази грешка, ако искате да отслабнете здравословно.


Причината: Празният стомах купува твърде много неща. Когато сме гладни, автоматично купуваме повече и по-нездравословни храни.


Нашият съвет: Когато сте много гладни, хапнете нещо малко преди това. Съставете си също така списък за пазаруване и се придържайте стриктно към него. Така ще избегнете спонтанните покупки.

5. Заздравете мускулите си

Отслабването не става без спорт – поне не в дългосрочен план. Намаляването на калориите не води до отслабване – само изгарянето им. А най-лесно ще се отървете от тях, като тренирате мускулите си и внесете редовно движение в ежедневието си.


Ако се движите 30 минути всеки ден, вашите мускули заздравяват, кожата се стяга, а мазнините се топят.

Здравето ви също има полза от това: Защитните сили на вашия организъм се подсилват, костите и ставите се укрепват, а всякакви рискове за здравето, като например диабет, инфаркт, рак, депресии и инсулт, намаляват.


А вие ще се чувствате наистина добре! Убедихте ли се?

Силните мускули изгарят повече калории. Колкото по-голяма е мускулната маса, толкова по-лесно е отслабването.

Искате стегнато дупе? Това упражнение ще ви помогне.

УПРАЖНЕНИЯ ЗА СТЕГНАТО ДУПЕ

Това лесно упражнение тренира мускулите на седалището:

  • Застанете прави с прибран корем, като стабилизирате стойката си с облегалката на креслото или маса.
  • Поставете лявата ръка на ханша.
  • Изпънете левия крак и го вдигнете настрани, докато почувствате придръпване в лявата страна на дупето.
  • Задръжте позицията няколко секунди и свалете обратно крака.
  • Направете 10 до 16 повторения и починете 20 секунди.
  • След това вдигнете отново същия крак и извършете с него 10 до 16 пъти бързо махащо движение, без да докосвате пода.
  • Починете 20 секунди и повторете бързото движение.
  • Сменете крака и повторете упражнението.
  • Ако имате чувството, че повдигането на крака ви натоварва достатъчно, го отпуснете и се концентрирайте само върху повдигането му.

6. Пийте течности

Често освен неподходящото хранене неподходящите напитки също са виновни за наднорменото тегло.


Безалкохолните газирани напитки, плодовите сокове и алкохолът съдържат много захар. В един литър Кока-Кола например се крият почти 40 бучки захар (110 грама чиста захар).


Затова по пътя към идеалното тегло трябва да обърнете внимание на приемането на правилните течности.


Идеални при отслабване са: вода и неподсладени чайове – най-малко 2 литра на ден, а още по-добре и повече. Ако чистата вода ви е скучна, можете съвсем спокойно да я разнообразите с прясна мента, лимон, и дори малини или нар. Те освежават водата и освен това са полезни.

Подходящите напитки подпомагат ефективно отслабването.

Дори минималното движение в ежедневието подобрява кондицията ви.


7. Всяко движение е от значение


Асансьор или стълби? Автомобил или колело? Пеша или с градския транспорт? Разходка или да останем на дивана?


Често ежедневните решения влияят върху нашата кондиция. Не само тичането или посещението във фитнеса се отразяват на кантара. Наистина всяко движение е от значение! Затова се възползвайте от всяка възможност.


8. Отделете време за хранене

Който яде бавно, отслабва. Проучвания потвърждават: Колкото повече време отделяме за приемането на храна, толкова по-изразени са сигналите за засищане на стомаха и толкова по-малко ядем.


Учени от Университета на Роуд Айлънд са открили, че хората, които се хранят бавно, приемат до 10% по-малко калории. Причината: Нашият мозък забелязва едва след 15 – 20 минути, че вече сме сити.


Затова се хранете бавно и осъзнато. Изключете телевизора и се концентрирайте върху храната в чинията си. Така наистина ще забележите, когато се заситите.

Само тези, които се концентрират върху своята храна, успяват да забележат навреме, кога са се заситили.

                                                 С тези 8 съвета скоро ще постигнете успехи, които са наистина дълготрайни. Пожелаваме ви успех и всичко най-добро по вашия път към идеалното за вас тегло.

Нашите продукти за теб