Историята на NIVEA

Вижте историята на NIVEA

Една синя кутийка, 100


Помним как майките ни го използват сутрин и вечер. Помним мекият бял крем, с който ни масажират след къпане или преди игра. Помним дори и бащите ни, които използват NIVEA Creme като лосион или успокояващ балсам след бръснене.
 
Именно тези спомени правят синята кутийка част от семейството поколения наред. А е имало време, когато синята кутийка не е била синя.

Когато през 1911 NIVEA Creme излиза на пазара, той е опакован в жълта кутийка, декорирана със зелени лентички в стил art nouveau. И така до 1925, когато решаваме да представим един по-съвременен дизайн, така се ражда синята кутийка.

От тогава синята кутийка, уникалният аромат и кадифено нежната текстура на NIVEA Creme остават почти непроменени. Може би затова NIVEA Creme е влязъл в сърцата на толкова много хора. Той не просто предлага надежда грижа и подхранване – той поражда спомени, аромати и докосвания, които свързваме с детството си.

Независимо от причината, синята кутийка днес е един от най успешните продукти за грижа за кожата за всички времена. И което е по-важното, днес той е традиционен продукт за милиони семейства в повече от 200 страни по света. Надяваме се, че той ще продължава да носи хубави спомени на хората и през идните години.

Как започна всичко

NIVEA е една от марките, ползващи се с най-голямо доверие за грижа за кожата,  благодарение на общата визия на трима велики умове. Всичко започва през 1911, когато фармацевта и находчивият предприемач Др. Оскар Тропловиц съзира потенциала на емулгатора Eucerit, разработен от химика Др. Исак Лифшутц. 
Eucerit позволява свързването на масло и вода в стабилен крем и в началото е замислен за употреба в медицината. Дерматологът проф. Пол Герсон Уна, запознат с откритието на Др. Лифшутц, го запознава с Др. Тропловиц, който веднага съзира отличната възможност да превърне емулсията вода-в-масло в основа на козметичен крем. Липсвало само име.
А перфектното име не било далеч от ума. Др. Тропловиц го открил в самия крем. Вдъхновен от снежно белия цвят, той нарекъл продукта NIVEA- име, произхождащо от латинските думи nix (сняг) и nivis (снежен).
Най-накрая, годините на творческа и изследователска работа се материализирали. През 1911, се появил първия крем за грижа за кожата- NIVEA.
От самото начало, целта на др. Тропловиц била да разработва висококачествени продукти, които да са достъпни за всички. С богатия  асортимент на NIVEA и продукти, отговарящи на всички нужди на кожата, визията му се превръща в реалност. И така цели 100 години.

NIVEA Представяне на пред света

1911

Всичко започва през 1911, когато фармацевта и находчивият предприемач Др. Оскар Тропловиц съзира потенциала на емулгатора Eucerit, разработен от химика Др. Исак Лифшутц. 

Eucerit позволява свързването на масло и вода в стабилен крем и в началото е замислен за употреба в медицината. Дерматологът проф. Пол Герсон Уна, запознат с откритието на Др. Лифшутц, го запознава с Др. Тропловиц, който веднага съзира отличната възможност да превърне емулсията вода-в-масло в основа на козметичен крем. Липсвало само име. 

А перфектното име не било далеч от ума. Др. Тропловиц го открил в самия крем. Вдъхновен от снежно белия цвят, той нарекъл продукта NIVEA- име, произхождащо от латинските думи nix (сняг) и nivis (снежен).

1914

NIVEA се превръща в глобална марка, почти от самото си раждане, благодарение на специалната съставка за грижа за кожата Eucerit.
Създадена от един от основатели на NIVEA, др. Исак Лифшутц, Eucerit позволява крем  да остава стабилна емулсия дълго време, което води до раждането на NIVEA Creme през 1911. А това е и първия крем за грижа за кожата, който може да се изнася по целия свят без да се разпада и губи от качествата си. 
Само 3 години след дебюта на NIVEA Creme в Хамбург, той става достъпен на всеки континент, а половината от продажбите му се осъществяват отвъд океана. До 1914, нашите продукти се произвеждат освен в Хамбург и в Буенос Айрес, Копенхаген, Мексико, Москва, Ню Йорк, Париж и Сидни. 
По това време, подобна бърза международна експанзия не е позната на козметичната индустрия. Марката е плувала в напълно непознати води, което налага тя да придобива определени "местни" черти на всеки нов пазар. 

Например, в Южна Африка рекламите са били на три различни езика- английски, зулу и кхоса. Във Великобритания, опаковката на NIVEA Creme е заменена от пласмасова, защото англичаните асоциирали алуминиевата кутийка с боя за обувки.
В по-студените страни като Австрия, се набляга на способността на продуктите да защитава кожата от сняг, вятър и дъжд. Междувременно, в страни като Австралия се набляга много повече на слънцезащитните продукти, както и да другите продукти, подходящи за по-горещ климат. Този "локален" подход продължава и до днес. 
Ние започваме да създаваме специални продукти, предназначени за кожата в различни региони, много преди това да се превърне в стандарт. През 30-те, например, ние отговаряме на голямото търсене на избелващи продукти в Азия, създавайки първата избелваща паста NIVEA,която има мигновен успех. Дори и днес, продуктите на NIVEA с избелващи съставки са сред най-продаваните в Азия. 

В днешно време, NIVEA е една от марките, радващи се на най-голямо доверие. Продуктите ни са достъпни навсякъде по света- от най-безлюдните части на Австралия до най-високите планини. 

Въпреки това, много хора възприемат NIVEA като местна марка, което в действителност е най-големият комплимент за нас. Ние гледаме напред в бъдещето, за да правим NIVEA достъпна за хората по целия свят още 100 години, а и след това.

Момчетата на NIVEA

1924

Когато хората на различни възрасти започват да прекарват все повече свободно време на открито, дотогавашният идеал за красота - бледа и крехка кожа - дава път на съвсем нова визия. Става модерно да бъдеш свеж, здрав и спортен.

Времената се променят така драстично и ние разбираме, че NIVEA трябва да се промени също. И докато креативният ни екип работи по трансформирането на дизайна на продуктите, то случайност води до раждането на новата ни рекламна кампания.

Нашият ръководител реклама, Хуан Грегорио Клаузен, се разхожда из Хамбург, когато минава покрай едно фото ателие. На витрината виси снимката на трима щастливи, румени и свежи млади момчета, които са братя: Ролф-Роберт, Петер и Вилхелм Вайтюхтер.

Хуан на момента осъзнава, че тази чиста и приветлива семейна снимка е уловила идеално същността на новата NIVEA. След като придобиваме правата върху снимката от родителите на момчетата, братя Вайтюхтер стават звездите на новата ни реклама от 1924. Кампанията става голям хит, а самите братя скоро биват приветствани със “Здравейте NIVEA!” където се появят.

И това е само част от вниманието, на което братята се разват. Скоро след началото на кампанията, сме заляти от писма на почитателки от цялата страна. Пристигат безброй снимки и писма, изпълнени с прочувствени редове, като “Ние ви намираме за истински сладки!” и “Жалко, че не желаете да се ожените за нас, ние много ви харесваме!”.

Кампанията е такъв небивал успех, че скоро след момчетата NIVEA се появяват и момичетата NIVEA...

Момичетата на NIVEA

Макар и риалити програми като Music Idol, X-Factor и Топ Модели да са нещо често срещано днес, тези медийни формати за издирване на таланти са били нечувани в далечната 1925.

Затова с публикуването на реклама в един берлински вестник, в която анонсираме националното търсене на трите момичета на NIVEA предизвикваме бурни емоции в цялото общество. Особено поради факта, че не търсим известни модели, а обикновени момичета:

“Не търсим невиждани досега красавици, дебютантки или млади дами с перфектни букли. Търсим естествени красавици, момичета със здрав и приветлив външен вид.”

Една млада майка, г-жа Фрьолих от Фленсбург, северна Германия, вижда рекламата и решава, че трите й дъщери Марго, Елфрид и Херта, биха били идеалните кандидатки. Когато бащата чува за този план, той дава да се разбере, че не желае дъщерите му да бъдат “момичета от рекламите” – затова майката изпраща тяхната кандидатура без да му казва!

И това носи късмет на момичетата, защото сестрите Фрьолих побеждават над 1,000 други момичета в състезанието. И колкото и да е странно, става ясно, че семейството дори не знае за съществуването на NIVEA, защото току що се е пренесло в Германия от Самоа, където нашите продукти не са се предлагали.

За щастие г-н Фрьолих се съгласява с идеята дъщерите му да станат момичетата на NIVEA и те участват в нашата реклама. И точно както момчетата на NIVEA преди тях, не след дълго сестрите Фрьолих биват посрещани със “Здравейте NIVEA!” където и да отидат.

Момичетата на NIVEA 1925

NIVEA Слънце, пясък и грижа за кожата

1958

До 60-те, икономическият подем и нарастналата персонална собственост на коли дават възможност на все повече хора да ходят на почивка на море и настъпва бум на плажната култура. Отново NIVEA съпътства хората, като им помага да извлекат най-доброто от свободното си време.

“Караваните на NIVEA” са често-срещана гледка на международните курорти през 60-те и 70-те и от тях се раздават топки NIVEA на всеки, който си закупи слънцезащитен продукт на NIVEA на плажа. Търсенето на тези топки е толкова голямо, че нашите каравани понякога изобщо не са успявали да стигнат до плажа – те биват "нападнати" от хората още на улицата!

Приблизително по това време учените започват да установяват връзката между излагането на слънце, ракът на кожата и увреждането й, като например преждевременното стареене. Тези открития карат нашите изследователи да разработят революционни продукти, които да предпазят хората от тези вреди и да им помогнат да се наслаждават на слънцето по безопасен начин.

През следващите няколко десетилетия, техните открития водят до няколко иновации в грижата за кожата, в това число:
  • Слънчева защита със SPF или слънцезащитен фактор
  • Слънцезащитен спрей 
  • Хидратиращи слънцезащитни кремове, като серията NIVEA Sun Visage
  • Специализирани продукти за деца, бебета и чувствителна кожа
Няма съмнение, че плажната култура и слънцезащитните продукти се променят през годините. Но целта на NIVEA остава непроменена: да помага на хората от всички възрасти да се наслаждават на слънцето където и когато поискат.

1963

През 60-те топката на NIVEA вече е голям хит и остава известна до наши дни. Само за последните 40 години сме произвели повече от 20 милиона топки. Хората по света познават топката на NIVEA и я обичат.

И точна както продуктите ни за грижа за кожата, така и топката на NIVEA ни сближава с хората, които обичаме. Ето затова тази простовата гумена надуваема играчка е един от нашите най-активни и утвърдени посланици на марката десетилетия наред.

1975

“Караваните на NIVEA” са често-срещана гледка на международните курорти през 60-те и 70-те и от тях се раздават топки NIVEA на всеки, който си закупи слънцезащитен продукт на NIVEA на плажа. Търсенето на тези топки е толкова голямо, че нашите каравани понякога изобщо не са успявали да стигнат до плажа – те биват "нападнати" от хората още на улицата!

Революция в грижата за кожата

1986

В днешно време е нормално, когато влезем в дрогерията, да видим цели рафтове, пълни с продукти за грижа за кожата на мъжете. Но преди 90 години грижата за кожата на мъжете включва единствено сапун и вода. А мъжете също като жените имат потребности, свързани с грижата за кожата, ако не и повече от тези на жените.
Очевидно на пазара съществува незадоволена потребност. Така през 1922 г. ние представихме първия продукт само за мъже- сапун за бръснене NIVEA, а няколко години по-късно- и пяна за бръснене. Най-накрая тези продукти осигуряват на мъжете по-мекото бръснене, от което се нуждаят.
Но нуждите на мъжете са още по-специфични. През 1980 г. поставихме нова мода чрез лансирането на пазара на Балсам за след бръснене без алкохол. За първи път мъжете имаха на свое разположение достъпни и широкоразпространени продукти за след бръснене, които успокояват и облекчават раздразненията, причинени от бръсненето. Продуктът бележи невероятен успех и доведе до революция в грижата за кожата при мъжете.
Това, което доказахме, е , че мъжете наистина искат и се нуждаят от продукти, предназначени специално за тях. И през 1986 г. сбъднахме желанието им. Вече не се налагаше мъжете да използват продуктите на своите съпруги, сестри или майки. Сега те можеха да използват NIVEA for Men, серия продукти само за мъже.

От кремове до електрически самобръсначки. От контрол на омазняването до продукти против бръчки. От скраб за лице до душ гелове. Серията продукти NIVEA for Men се умножава многократно от пускането на първата кутийка сапун за бръснене. И продължава да се модифицира с промяната на потребносттите на мъжете от грижа за кожата.

1998

През 1998, първият NIVEA крем с Q10 излиза на пазара, а неговата ефективност го превръща в голям успех. Както казва Др Щеб, “Научните тестове, проведени с нашите кремове с Q10 ясно показват, че те видимо намаляват бръчките.”

В наши дни всяка секунда се купува един продукт на NIVEA с Q10, а нашият дневен крем против бръчки NIVEA Visage Q10 става най-продаваният ни крем против бръчки. В момента продукти, обогатени с Q10 вече се предлагат във всички релевантни категории, от NIVEA For Men до NIVEA Sun.

2011/2014

Преди 100 години, когато се ражда NIVEA, цялата изследователска дейност се извършва от трима човека: Др. Оскар Тропловиц, др. Исак Лифтшутц и проф. Пол Герсон Уна. 
Днес ситуацията е коренно различна- ние имаме над 850 учени, служители във фирмата, а изследователския ни център в Хамбург е един от най-модерните институти в грижата за кожата.
"Изследванията на кожата са се превърнали в част от нашата формула за успех", казва др. Хорст Век, вицепрезидент по изследователската дейност. "Нашият път на развитие е неоспоримо доказателство за това".
"Едно от нашите първи достижения е Eucerit- стабилната емулсия вода-в-масло, база на NIVEA Creme. А NIVEA Creme ни пренесе в ерата на съвременната грижа за кожата."
Нашата посветеност на изследванията през годините ни предоставя много възможности, които днес се считат за даденост. Кремове, лосиони за тяло, слънцезащитни фактори, афтършейви без алкохол, продукти за зряла кожа, продукти срещу бръчки с Q10- всичко това плюс още много други неща са разработени от учените NIVEA.
 Но преди да създадеш революционни продукти, трябва да зададеш правилните въпроси, споделя др. Венк. 
"От една страна, ние разучаваме предпочитанията на потребителите- какви са техните нужди и очаквания. От друга, провеждаме изследвания за всеки един аспект от кожата. Така, базирайки се на знанията ни за кожата, ние питаме: какво би стимулирало или подпомогнало естествените за кожата процеси."

“Комбинацията от тези два аспекта дава възможността за създаването на нови и истински революционни продукти за грижа за кожата.”

Разработването на нов продукт е болезнен процес, който изисква години на изследвания и тестове. Защото докато всички ние искаме продукти, които да ни карат да се чувстваме добре в кожата си, индивидуалните нужди на самата кожа се формират от много фактови- тип, раса, пол, възраст, културни черти, местоположение. 
Затова и всеки продукт на NIVEA се тества върху много хора, в различни ситуации, преди да бъде пуснат за продажба. 

Освен всичко това, нашите продукти се тестват за безопасност и ефективност. Дори и привидно най-малкия детайл, например  колко лесно се отваря и затваря продукта, се подлага на детайлна проверка. 

Ние сме против всякакви тестове върху животни и всички наши изследвания се извършват с доброволци или с използването на най-съвременни лабораторни техники.  

Както казва др. Венк, "Възможно е да минат три, пет и повече години от първоначалната идея за продукт до представянето му на пазара. Не можем да правим компромиси с качеството.”

Според др. Венк, бъдещето на продуктите за грижа за кожата е също толкова вълнуващо, колкото и историята им в последните 100 години. Ние вече работим върху ново поколение активни съставки, които ще ни отведат на следващо ниво.”

Кое ще е следващото революционно откритие? Само времето ще покаже...

Днес утре

В продължение на 100 години ние създаваме продукти за грижа за кожата; това означава, че NIVEA разбира кожата по-добре от всеки друг, кожата на всеки човек, мъж или жена, независимо от типа кожа – NIVEA за цял живот.Чудно нещо е нашата кожа. Тя ни защитава от топлина и студ. Но най-важното е, че ни държи в контакт със заобикалящия ни свят.

NIVEA разбира кожата по-добре от всеки друг. Затова съдаваме продукти, които почистват, подхранват и защитават кожата ви, като й доставят точно това, от което се нуждае – нежна и същевременно ефективна грижа, която прави кожата мека, гладка и сияйно красива.

Без значение какво правите или къде живеете, ние сме тук, за да ви помогнем да се насладите на по-добрата грижа за кожата за цял живот. Независимо дали се мъж или жена. Млад или стар. Светъл или тъмен. С мазна или суха кожа. Чувствителна или нормална кожа. или нещо по средата. Ние се грижим за всички вас. За цял живот.